Zajęcia

Oferta Przystani Joga obejmuje zajęcia grupowe oraz indywidualne i w małych grupach.
Pracujemy stacjonarnie (na sali w Bibliotece) oraz online. Zajęcia grupowe odbywają się według dostępnego grafiku, terminy pozostałych zajęć ustalane są indywidualnie.

Wszystkie zajęcia stacjonarne odbywają się w jednym miejscu. Przystań Joga korzysta z gościnności zaprzyjaźnionej Biblioteki publicznej w Dobieszowicach, która oferuje nam piękną, przestronną salę idealnie dopasowaną do naszych jogicznych potrzeb. Miejsce jest łatwo dostępne samochodem, w niedalekiej odległości od Piekar Śląskich (8 min.), Wojkowic (7 min.), Siemianowic Śląskich (10 min.) oraz Bytomia (15 min.)
Zajęcia grupowe są otwarte dla każdego bez względu na wiek i doświadczenie w praktyce jogi, chociaż każda z grup ma swoją specyfikę. Dzięki temu każdy powinien znaleźć taki styl pracy i dynamikę praktyki, które najbardziej mu odpowiadają.
Zajęcia konstruowane są według podobnego planu. Rozpoczynamy chwilą koncentracji i pracą z oddechem, po nich rozgrzewające przygotowanie ciała, dalej zasadnicza praca w asanach oraz finał czyli ulubiona część praktyki – relaksacja. Zazwyczaj plan zajęć wygląda podobnie, różnią się jedynie tempem i intensywnością praktyki.


Joga poranna
Zajęcia o poranku to połączenie ćwiczeń oddechowych i miękkiego, płynnego ruchu. To idealny sposób na rozruszanie ciała, pobudzenie krążenia i rozkręcenie umysłu. Praktyka koncentruje się głównie na synchronizacji ruchu z oddechem, płynnych przejściach między asanami i obejmuje pracę we wszystkich płaszczyznach i zakresach ruchu – m.in. skłony, skręty, wygięcia, pozycje brzuszne. Pozwalamy ciału stopniowo się budzić i otwierać, dlatego praktyka nie jest agresywna ani bardzo wysiłkowa, płynny ruch i świadomy oddech pomagają ciału i głowie łagodnie i naturalnie wejść w stan aktywności. Świetna propozycja na dobry początek dnia czy nawet tygodnia, dająca mocny zastrzyk energii, zdrowszy i lepszy niż poranna kawa 🙂


Joga ogólna
Zajęcia dla każdego, łączące różne elementy ścieżki jogi – pracę w asanach, pranajamę czyli ćwiczenia oddechowe, techniki medytacyjne, koncentracyjne i relaksacyjne. Praktyka utrzymana jest raczej w spokojniejszym tempie, pozwalającym poznać i poczuć działanie poszczególnych asan, a skupiona jest wokół konkretnego zagadnienia np. pracy z mięśniami brzucha, rozciągania tyłów nóg, otwierania klatki piersiowej, pracy z barkami, czy bezpiecznych wygięć. Każde zajęcia poświecone są innemu problemowi, a każdy kolejny tydzień obejmuję prace z inną grupą asan – stojace, skręty i skłony, wygięcia, pozycje brzuszne oraz pozycje odwrócone i regeneracyjne – tak, aby rownomiernie i konsekwentnie pracować ze wszystkimi partiami ciała i we wszystkich zakresach ruchów. Praca podczas tych zajęć to połączenie kilku metod, m.in. metody Iyengara – uważnej i dokładnej pracy w asanach – z podejściem w stylu vinyasa flow, które pozwala zrównoważyć trwanie w pozycjach płynnością i miękkością ruchów w przejściach.


Joga łagodna
Zajęcia stworzone z myślą o tych, którzy szukają łagodnej formy ruchu, borykają się z kontuzjami, bólami stawów, kręgosłupa, potrzebują spokojnego tempa i bardziej statycznej pracy.
Na te zajęcia szczególnie zapraszam osoby starsze, z których część, z obawy czy sobie poradzą, rezygnuje w ogóle z udziału w zajęciach jogi. Ta grupa dedykowana jest specjalnie im, co nie znaczy, że młodsi nie są równie mile widziani. Spokojna praktyka o charakterze bardziej terapeutycznym, z użyciem pomocy do jogi (krzesła, paski, koce itp.) pozwalającym każdemu na pracę w asanach, może być idealną formą podczas powrotu do aktywności po długiej przerwie, przy niewielkich problemach zdrowotnych i ograniczeniach w narządach ruchu lub po prostu jako sposób na łagodną i spokojną pracę z ciałem.


Joga dynamiczna
Praktyka wzmacniająca w stylu vinyasa, utrzymana w płynnym tempie, kładąca nacisk na świadomą pracę z oddechem, angażująca mięśnie głębokie, rozwijająca siłę, elastyczność i wytrzymałość. Praca w asanach przeplatana jest innymi ćwiczeniami pomagającymi dojść do założonego celu. Joga dynamiczna to zrównoważona praktyka balansująca pomiędzy wzmacnianiem i rozluźnianiem.
Jest to najbardziej dynamiczna i wysiłkowa forma praktyki z czterech dostępnych grup, ale nie oznacza to, że wymagany jest od uczestników wysoki poziom zaawansowania i świetna forma. Jedną z wielu zalet jogi jest to, że pozwala na pracę w asanach na miarę własnych możliwości i w swoich zakresach. Jeśli jest za dużo – odpoczywasz, jeśli jest za mocno – robisz tyle ile czujesz, że możesz. Dzięki temu ćwiczysz formę, wzmacniasz ciało, a równocześnie uczysz się słuchać swojego ciała i szanować jego potrzeby i ograniczenia.


Zajęcia indywidualne
Spotkania stacjonarne lub online. Idealna propozycja dla osób, które z różnych przyczyn nie chcą lub nie mogą pracować w grupie. Koncentrujemy się tylko na Twoich potrzebach, dopasowujemy tempo i poziom trudności do Twoich możliwości. Świetna opcja dla osób z problemami zdrowotnymi potrzebującymi indywidualnego podejścia, po kontuzjach, lub z własnym określonym celem praktyki.


Zajęcia online
Spotkania grupowe lub indywidualne. Praktykujesz w domu lub innym wybranym przez Ciebie miejscu. Potrzebujesz komputer bądź inny sprzęt z kamerką, przestrzeń do rozłożenia maty i oddalenia jej około 2m od kamery (tak aby Twoja sylwetka była w pełni widoczna na ekranie). Zajęcia pod wideo nadzorem czyli Ty praktykujesz, a ja obserwuję, prowadzę i koryguję. Bez obaw – ta forma praktyki nie odbiega od zajęć na żywo – przy dobrze ustawionym sprzęcie prowadzący widzi każdy szczegół, a zajęcia są bardzo efektywne, a w dodatku w domowym zaciszu!


Medytacja, Relaksacja, Pranajama
Zajęcia stacjonarne lub online, podczas których krok po kroku uczysz się jak rozluźniać ciało, uspokajać i obserwować swój umysł i wykorzystywać ogromny potencjał oddechu.
Program zajęć obejmuje różne techniki relaksacyjne, wprowadzenie teoretyczne do pranajamy i medytacji oraz szereg praktyk medytacyjno-oddechowych. Na tych zajęciach praktykujemy w pozycji siedzącej lub leżącej, potrzebujesz zatem koc lub poduszkę do medytacji, przestrzeń na matę, ciepłe ubranie i spokojne, ciche miejsce.
Przy zajęciach online kamera nie musi być ustawiona na Ciebie, ważne aby mój głos był dla Ciebie słyszalny co pozwoli Ci podążać za moimi instrukcjami.

2019 www.przystanjoga.pl